Sunday, April 3, 2011

Situasi Rakan di Kuching

Lama dah tak tulis post pasal rakan-rakan aku dekat blog ni. Ye laa. Diri pun tak terurus sangat, ni lebih-lebih pulak nak nak tahu hal orang lain. Tapi kami kan sahabat karib. Mesti laa nak tahu satu sama lain apa yang terjadi currently kan?

Pada bulan lepas, tak laa lama sangat. Hujung bulan lepas kot (26 Mac 2011), aku ada post satu status dekat Facebook nak tanya apa yang rakan-rakan aku buat sekarang. Di sini aku sediakan print screen status Facebook tersebut. 




  Click to enlarge

Memang aku sengaja tag diorang ni. Kalau tak tag, memang takde nye korang nak baca status aku. Haha. Saja nak korang alert sikit. Hehe. Antara reply yang positif yang aku dapat adalah:

 Reply 1 : Khadjiah Hajon

 Reply 2 : Abg Mohd Shafiq

Reply 3 : Jam Yuri

 Reply 4 : Rashidah Suria
 
Berdasarkan apa yang sahabat-sahabat aku katakan, mereka memang busy dengan kerja masing-masing. Quiz, test, assignment dan report jadi peneman hidup sekarang. Bukan nak cakap mereka tiada teman hidup, ada. Hehe. Tapi teman rapat masa kini adalah kerja-kerja yang diberikan oleh lecturer mereka.
Aku pun macam mereka jugak. Seriously sama. Tapi aku rasa aku malas lagi agak nya. Sebab? Credit hour aku semester ni 14 credit jer. Setahu aku, hampir semua rakan-rakan aku mengambil lebih dari 16 credit 1 semester. Macam mana aku boleh jadi malas ni? MasyaAllah.

Dengan Dynamics dan Vector Calculus yang entah ke mana. Tengok jer laa rakan aku Peak, siap ambik Solid Mechanics + Dynamics. Aku solid pun belum ambik. Apa ke cer? Mereka memang berhempas pulas nak survive semester ni. Serius aku kagum. Aku yang dah diberi pelbagai kemudahan pun masih bersifat kemalas-malasan. Malu dibuatnya. Huhu.

Jadi, pada hujung penghabisan semester ini, aku harus menjadi lebih rajin. Jangan banyak membuang masa. Selamat berjaya ditujukan kepada rakan-rakan aku di Kuching sana. Semoga mendapat result yang membanggakan.  
 
Good Luck and All The Best!

p/s 1 - Gunalah Facebook dengan sebaik-baiknya. Semestinya Facebook tempat untuk kita berinteraksi dengan rakan-rakan yang berjauhan dengan kita. 

p/s 2  -  Final is just around the corner. So, better start now than never. *reminder to myself*

No comments: