Sunday, April 24, 2011

You Mad?

Maafkan aku. Entri ni agak mengganggu jiwa dan perasaan aku sedikit. Nak tak nak kena post jugak. Tak tahu nak beritahu kat sapa lagi dah.

Sejak beberapa hari ni perasaan aku ni agak gundah gulana sedikit. Aku cepat rasa marah, tak puas hati dengan orang ataupun sesuatu benda yang tak kena. Entah laa. Hati dan jiwa aku nak memberontak jer. Serius aku tak tahu mengapa.

Kalau ada benda yang tak kena, memang aku hentam habis-habisan. Tapi masalah nya, aku takde laa bagitau semua orang. Hentam dalam hati jer laa. Kadang-kadang aku ada bagitau kawan-kawan aku tapi tak tahulah diorang perasan ke apa yang aku cuba sampaikan.


Tapi kadang-kadang aku marah bukan takde sebab. Mesti ada sebab yang kuat. Sebagai contoh, adalah seminggu yang lepas kot. Tak ingat lah. Adalah satu hamba Allah ni main futsal dengan aku dan rakan-rakan aku. Ye laa. Main macam biasalah. Tapi hamba Allah ni main futsal pun main macam ragbi. Tangan keluar tolak-tolak dada orang. Aku pun panas gak laa. Geng-geng aku main macam biasa jer dia main macam nak ajak orang bergaduh. Aku main kasar balik lepas tu dia marah.

Kalau aku bergaduh dengan hamba Allah apa yang akan terjadi nanti? Nasib baik pada hari kejadian aku keep cool jer. Malas nak emo banyak-banyak. Aku dah bagi sikit dengan dia aku harap dia paham. Tapi, pada pendapat aku sendiri, baik aku buat bodoh jer. Main futsal nak bergaduh-gaduh tak dapat apa. Sakit adalah.

Yang tu baru satu. Banyak lagi benda lain aku tak puas hati sebenarnya. Aku tak pasti sebabnya mengapa. Perubahan hormon kot. Atau aku terlalu tension dekat UTP ni? Final exam dah dekat. Study bukannya banyak mana pun. Test datang bertubi-tubi. Dugaan-dugaan.

Aku sekarang doa banyak-banyak jer laa minta kurangkan perasaan jahat ni. Minta kurangkan sifat marah aku dan banyakkan sabar. Sesiapa yang aku ada buat salah ke apa aku mintak maaf banyak-banyak. Mintak halal makan dan minum semua. Sekarang ni baik aku jangan sibuk hal orang lain dan lebih sibuk dengan hal sendiri jer. Hidup sendiri tak terjaga, nak sibuk hal orang lain pulak. Biarlah orang bergembira dengan cara mereka, aku gembira dengan cara aku. Tu jer laa aku nak sampaikan. Sekian.

p/s - adakah sifat marah/tak puas hati aku ni berkaitan dengan kegemaran aku menonton terlalu banyak rancangan WWE RAW 2011?

No comments: