Tuesday, August 17, 2010

Oh. Indahnya UTP.


Puasa?
+
Kelas?
=
Baca kisah dibawah.

Kombinasi ini adalah kombinasi yang sangat terulung jika anda berada di UTP. Jika anda seseorang yang mahukan cabaran, ambillah kelas seperti saya. Sebagai contoh, semalam saya menghadiri kelas Engineering Drawing yang dihandle oleh Encik Mohd. Ridzuan. Start kol 5 abis kol 7.

Namun begitu, setiap kali kelas beliau dijalankan pada hari Isnin, semestinya anda akan keluar lebih akhir dari masa yang ditetapkan. Haha. Bukan nya lecturer abis mengajar, tetapi kami yang lambat belajr. Setiap 1 jam terakhir sebelum pukul 7 pm, Encik Ridzuan akan memberi kami kerja untuk disiapkan di dalam kelas menggunakan AutoCAD 2004 *agak loser laa guna version 6 tahun lepas* di komputer yang disediakan.

Tetapi semalam kami habis dengan sangatlah lewat sehinggakan kami hampir berbuka puasa di dalam kelas. Haha. Nasib kami sangat baik kerana Encik Ridzuan sanggup menunggu kami untuk menyiapkan kerja2 kami untuk di save di dalam pendrive beliau. Keluar2 kelas sahaja kami terdengar azan Maghrib berkumandang. Oh. Indahnya UTP. *eksen jak tok* Haha.

Saya serta sekutu2 saya yang lain mengambil keputusan untuk berbuka puasa di V5 cafe sahaja. Dah jaoh sangat kalau nak balik ke V1 semata2 nak berbuka kat Pak Ali Kafe. *Pak Ali? hmmpph. malasku* Kami pergi ke Al-Quds Nasik Lemak Kukus untuk menjamah nasik lemak. *of course laa nasik lemak, xkn mok makan mee jawa indh rh cya nk?*

Tetapi, semua lauk sudah habis. Nasib baik Pak Cik Al-Quds *sori, tak tau nama* tengah menggoreng Ayam Goreng Rempah Al-Quds. Gasak jak laa. Janji da laok. Haha. Kami pun terus mencari tempat duduk dan duduk serta makan makanan yang kami beli. Haha.

Kami semua kekenyangan. Alhamdulillah. Ini adalah pengalaman pertama saya kelas abis tym bukak puasa. Kalau di Kuching, sorilaa. Ng dah sungkey ng mee kolok kali lam klas ya. Haha. Bagi yang menyukai cabaran yang hebat, silalah join saya pada hari isnin.

Sekian, Terima Kasih.

p/s - Pahal semua lecturer makin hari makin serius? Statics tek cam serius semacam jak.
p/s 2 - Saya nak tidur. Saya mengantuk. Maaf.
p/s 3 - Mama and Papa, kamek pulang 3hb September - 19 September lak. Sori. Mek skip 2 hari kelas. Haha. :)

2 comments:

mr_abs said...

wan! kelas dr pagi ka? yahh. kmk pun kelas, ari khamis. 8am sampey 5pm. ditambah gik miak mok tukar kelas steel dr ptg jemat ke ari khamis. alu tambah gik kelas dari 5-7pm.

nasib bait drop gamelan. mun sik? pey kol 10pm lah jadinya

patutnya gitok eh timetable.
kelas 8am -10pm. terbaekkk

Ahmad Zakwan said...

hahaha. mekorg dr pagi 8-7. tp ada gap2 laa. sebab xda lab n tuto. mun da tuto ng dh leput mekorg rya. bnyk lak klas angol jwak. haha. tp hari rabu 8-1pm. kpak jwak laa xda gap stret. gttoklaa idup di perantauan. haha.