Sunday, July 18, 2010

Live getting suck in 3 days time

Menurut tajuk yang tertera di atas, saya rasa anda pasti tidak tahu apa yang akan berlaku dalam masa 3 hari. Huhu. Nampaknya saya akan merindui kucing saya si Momo. Bukan sekadar kucing saya, tetapi Kuching. Saya akan meninggalkan Kuching dalam masa 3 hari mulai hari ini.

Ya. Saya akan kembali ke UTP dalam masa yang terdekat ini. Sucker. Saya belum lagi bersedia untuk meninggalkan tempat yang paling disayangi di dunia ini. There's is no other place like home. betul tak? Lainlah ada sesetengah budak-budak yang tak suka duduk di rumah dan lebih suka bersama rakan-rakan dan sahabat handai. Siapa tidak suka bersama rakan-rakan. Saya pun suka juga. Tetapi saya tidak pernah menyatakan saya bosan di rumah atau tempat saya sendiri.

Saya dapati sesetengah daripada manusia di dunia ini tidak suka duduk di rumah. Kenapa ya? Saya pun tidak paham. Rumahlah tempat paling best di dunia. Antara sebab saya suka duduk di rumah ialah :
  • Boleh tidur dengan aman tanpa mendengar orang terjerit terlolong bermain DoTA
  • Sukahati bila nak bangun
  • Makan dengan banyak tanpa memikirkan harga makanan yang di isi ke dalam perut
  • Homesick tidak akan berlaku
  • Senang nak keluar berjalan-jalan
  • On9 pun senang
  • Nak download barang pun senang
  • Semuanya mudah. Boleh buat apa saja asalkan tidak mengganggu ketenteraman
  • Duit dapat dijimatkan
Happynya saya jika berada di rumah setiap hari. Saya berasa amat jeles dengan rakan-rakan saya yang berada di Unimas kerana mereka boleh kembali ke rumah tiap-tiap minggu. Seronok sungguh rasanya. Tapi apakan daya. Pelajaran tidak harus dilupakan. Belajar tetap belajar.

Serius saya cakap saya masih belum mahu meninggalkan rumah. I miss you my home. Barang-barang belum dikemas. Baju masih belum dilipat. Celaken. Baiklah. Saya sik klaka bnyak. Bgus polah dari klaka nk? So, sementara berada di rumah, baiklah saya mendownload movie-movie yang menarik perhatian ramai dahulu. Selamat Ahad!

No comments: