Tuesday, July 20, 2010

Selamat Petang Kuching

Sedih.
Kesedihan melanda hatiku di lubuk sanubari.
Kesedihan merana di tubuh badan yang semakin mengecil ini.

Kesedihan.

Kesedihan.

Kesedihan.


Pada jam tinggal beberapa jam lagi saya berada di Kuching.
Oh. UTP.
Aku serahkan diriku padamu.
Aku serahkan jiwa dan ragamu.
Bentuklah aku agar aku menjadi orang yang berguna.
Jadi orang yang boleh membantu orang lain.
Hmmm.
Ahhh. Persetankan semua itu.
Aku tetap sedih meninggalkan keluarga ku yang tersayang.
Walaupun hanya ibu dan bapa ku sahaja yang tinggal di rumah ini.
Namun, aku tidak peduli.
Hatiku lebih suka berada di Kuching.
Aku belum puas bercuti.
Aku belum puas merasa nikmat di Kuching.

Tanah tumpah darahku

Akan ku ambil tindakan akhir.
Pada malam ini.
Akan ku
Download suma movie dan lagu kegemaran.
Kemaskan barang2 ku agar tiada apa yang tertinggal.
Tidur lebih awal.
Karena esok.
Penerbangan ku.
Penerbangan ku ke Kuala Lumpur.
Dan
InsyaAllah
Menaiki bas ke Medan Gopeng, Ipoh.
Dan
Kemudian
Menaiki Teksi ke UTP, Tronoh.

Tidak.

Tidak.

Tidakk!

Kuching. Aku amat merinduimu.
Salam sayang dari ku.
Selamat Petang Kuching.

3 comments:

Mohd Ridhwan bin Abdul Rahim said...

hahaha.mcm bc perasaan aku kdirk jk.
welcome back to utp! ^^

eyka said...

smpey wak ko yaaaaaaa..

Ahmad Zakwan said...

ridhwan - hahaha. tol2. oi.international floor kita berolah oi. jiran kau jak ya. haha.

eyka- gago. wekkkk!